Calitatea mea de simpatizant al PDL încetează aici

Calitatea mea de simpatizant al PDL încetează aici. Nu este o decizie emoţională, intempestivă pentru că nu aveam mari aşteptări de la Convenţia de astăzi, în condiţiile în care finaliştii se ştiau deja. Cele 191 de voturi obţinute de “Reformiştii” Monicăi Macovei sunt o imensă dezamăgire, recunosc, dar nu sunt un trigger.

Consider că face parte din îndatoririle cetăţeneşti ale oricărui om interesul, dacă nu şi implicarea, în politica cetăţii. Mai ales în intervalul de vârstă 30 – 50 de ani, unde mă găsesc şi eu. Caut deci un nou partid în care să cotizez încredere (căci membru n-am fost vreodată).

Nu sunt foarte convins că în situaţia de astăzi mai contează orientarea doctrinară. Fie că e “de stânga” sau “de dreapta”, din punctul meu de vedere un partid politic pe care să-l pot urma trebuie să-şi asume şi să urmărească cel puţin trei direcţii prioritare:

1. O calitate morală verificată şi verificabilă a celor ce conduc partidul, de la nivel central şi până la nivelul filialelor judeţene. Orice partid are nevoie de o Comisie de Integritate cum a avut PDL, dar în egală măsură are nevoie ca avizul negativ al comisiei respective să fie şi respectat.
Cinstea şi chiar onoarea (sic!) nu sunt apanajul unei doctrine anume. Adaug criteriul competenţei (într-un domeniu, în orice domeniu) şi am un lider pe care îl pot urma fără un dram de rezervă. Spre exemplu, vreau să votez nu doar un parlamentar, ci un om cu competenţe dovedite în domeniul X despre care, în cazul victoriei, evident, să am garanţia că partidul se va bate să-l facă membru în comisia de specialitate din domeniul său de competenţă.

2. Cel puţin 6% din PIB pentru Educaţie. Consider că aceasta este UNICA soluţie pe termen lung pentru România. Un neam educat, un popor care are minime cunoştinţe privind drepturile şi obligaţiile sale cetăţeneşti n-ar permite mizeria în care ne lăfăim acum.

3. Integrarea (pe fond, nu doar pe formă) în UE, în spaţiul Schengen şi în zona Euro. Este cel mai scurt drum spre ţara în care îmi doresc să trăiesc.

Fără a fi 100% convins, cred că partidul care se apropie cel mai mult de ceea ce-mi doresc eu de la o formaţiune politică este, în acest moment, Noua Republică.

Calitatea mea de simpatizant al PDL încetează aici

Lasă un răspuns

