Cataclismul in comunicare, versiunea Nicusor Paduraru

Cele 15 minute de celebritate ale deputatului Paduraru. Ce a vrut sa-i spuna lui Basescu si cum a replicat „avocatul” TRU | Stirea zilei | eveniment

„Domnule presedinte va spun un singur lucru, pentru ca sincer, in jurul dumneavoastra rar creste si iarba. Mi-as dori sa gasim formula si dumneavoastra s-o agreati… a acelui om care sa va zica argumentat si NU. Cand il vom gasi pe acel om, cu certitudine si partidul nostru va demonstra ca are performante. Va fi bine daca dumneavoastra ati accepta. Pentru ca in momentul de fata noi avem o mare problema si nu putem iesi de aici si sa spunem ca nu s-a intamplat nimic si c anu a fost un dialog constructiv in partid… Cel mai bun raspuns a fost votul din Camera deputatilor cand am numarat ca nu avem voturi. Daca putem sa raspundem de ce nu am avut azi voturi, de ce s-a ajuns la asa ceva, atunci avem raspuns la multe intrebari”. (potrivit inregistrarii difuzate de Antena 3).

Merita citit tot articolul, macar si ca o lectie despre cat de folositor e sa ai langa tine un om de PR care sa te ajute sa-ti controlezi emotiile si sa vorbesti cu elocinta. Sau o lectie despre cum se poate sa vrei a spune „alb” si sa-ti iasa pe gura „negru”.

Am ascultat aseara exclusivitatea Antenei 3, care a scos in fata speech-ul lui N. Paduraru. I-am recunoscut vocea din primele secunde. Inregistrarea era suficient de slaba calitativ cat sa nu inteleg toate cuvintele, in schimb emotia radia clar din vocea vorbitorului. Am perceput fragmentul de discurs drept un comentariu – alambicat semantic si intortocheat gramatical – favorabil presedintelui Basescu.

Azi dimineata descopar ca peste noapte deputatul Paduraru a devenit celebru. RTV si A3 l-au imbracat rapid in haina frondei anti-Basesciene din sanul PDL. Si citind transcriptul speech-ului, nu pot sa nu le dau dreptate „jurnalistilor” de la cele doua televiziuni.

A urmat o iesire publica astazi, in care deputatul Paduraru a incercat sa dreaga busuiocul, la fel de lamentabil pentru domnia sa, din pacate: „Domnule, cei care trebuiau sa inteleaga, au inteles”, adica vezi Doamne exista un subtext ocult in alocutiunea respectiva. Din pacate pentru domnul Paduraru, subtextul e o arma fina, o floreta cu lama subtire care nu are cum razbate cand textul are delicatetea unui baros.

O lumina interesanta asupra subiectului o arunca transcrierea publicata de Adevarul, care afirma ca in inregistrarea originala deputatul Paduraru spune cam asa:

„In jurul dumneavoastra, nici iarba nu creste, domnule presedinte. Este foarte greu sa va gasim un inlocuitor„, i-a replicat unul dintre parlamentarii PDL (Nicusor Paduraru). „La umbra voastra am crescut si eu, asa cum si voi ati crescut la umbra mea”, i-ar fi raspuns Basescu.

Ii cred in stare pe antenistii lui Voiculescu sa trunchieze inregistrarea audio, prin eliminarea textul „boldit” de mai sus. Dar cum mama zmeilor sa muti atatea cuvinte de la un vorbitor la celalalt? Sa fi recurs oamenii lui Voiculescu la o marsavie de o asemenea dimensiune? Dar atunci de ce nu a spus asta, raspicat, cu subiect si predicat deputatul Paduraru, in locul „misteriorului” „cei care trebuiau sa inteleaga, au inteles”?

De aici incolo, faptele sunt mute si intram pe taramul cetos al speculatiilor. Imi permit si eu una. Deputatul Paduraru a vrut sa spuna una si i-a iesit alta. Alta, in sensul ca fix pe dos. Dintr-un mesaj in care, speculez eu, N.P. ar fi vrut sa laude calitatile de leadership ale lui T. Basescu, pe de o parte, si sa afirme nevoia ca noi lideri puternici sa „emane” din PDL, pe de alta parte, a iesit un mesaj de fronda radical. Boacana este plenara, deoarece tonul intregeste farsa comunicationala: vocea usor ascutita si precipitarea semantica sugereaza revolta, nervii, cand de fapt ele tradeaza emotia, tracul.

Fascinant exemplu de cataclism in comunicare! Parerea mea…

Cataclismul in comunicare, versiunea Nicusor Paduraru

5 gânduri despre &8222;Cataclismul in comunicare, versiunea Nicusor Paduraru&8221;

  1. adu zice:

    hmmm….miroase a putina lucratura locala cumva mon cher? daca aruncam o privire pe blogroll, sunt cateva nume de pe plaiuri bahluiene portocalii, si credeam ca doar antenele comploteaza…

  2. marius zice:

    Foarte interesant apetit pentru minciuna. Mai ales ca fragmentul din Adevarul e fals, insa ce conteaza nu e asa Aline? Dealtfel Paduraru a si spus a doua zi ca cine are ceva trebuia sa inteleaga a inteles. Cum esti un fan Oprea, Spanu si alte personaje interesante, imi dau seama ce loialitate intelectuala te caracterizeaza in opiniile politice daca preferi sa folosesti minciuni pentru argumente. Data viitoare cand vezi cataclisme cauta sa pari inteligent prin argumente nefalsificate, cine stie, poate iti iese ceva mai mult.

  3. Partea amuzanta e ca si comentariul tau e un cataclism. Sa-ti explic:

    1. N-am uitat ce-am invatat la scoala: citatul din „Adevarul” l-am preluat din articolul de pe NewsIasi, dupa ce in prealabil l-am cautat pe Adevarul (unde nu l-am gasit). Sursa informatiei e clar precizata.

    2. Daca ai citi cu atentie, din comentariul meu reiese ca fragmentul din Adevarul e neverosimil (cum mama zmeilor… etc). Tocmai fragmentul acela era singurul care-l putea „salva” pe N. Paduraru din ridicolul unei situatii pe care continui sa o consider un accident. E ilar cum iti pui singur piedica in logica.

    3. Nu-s fan nici Oprea, nici Spinu, nici macar fan Metallica, Nirvana sau Michael Jackson nu sunt. A fi „fan” inseamna sa abandonezi rationalul in favoarea emotionalului, ceea ce incerc, cu metoda, sa nu fac. Dar asta e o alta discutie.

    4. Continui sa cred ca avem de-a face cu o mare eroare de comunicare in cazul lui N.P. (cataclism e un cuvant prea mare, recunosc). Chiar daca ai avea 101% dreptate in privinta citatului din Adevarul, tot pe langa subiect esti. Asta deoarece argumentatia mea in favoarea
    accidentului de comunicare al N.P.” nu se sprijina pe acel fragment din Adevarul.

    5. In ce fel sunt „neloial intelectual in opiniile mele politice” (sic!) cand constat o eroare de comunicare, de PR a unui personaj public? Inteleg, daca il criticam pe unul de la PSD, puteai spune ca-s loial „portocaliilor”, dar Paduraru e PDL! Adica e din partid cu Oprea si Spinu, aia de ma vezi tu in fan clubul lor. Care-i logica amice? 🙂

    6. Multumesc de sfaturi. Si da-mi voie sa-ti explic un lucru evident: te afli pe un blog asumat, cu nume si prenume. Nu ma ascund dupa pseudonime, draga Marean care te semnezi Marius, si imi sustin ideile, cu sinceritate. Nu simt nevoia sa par inteligent, dar nu pot sa nu observ la tine abundenta de neologisme care imbraca o logica franta.

Lasă un răspuns

