Cocalari si pitzipoace

www.cocalari.com

www.pitzipoanca.org

Intru macar o data pe saptamana si de multe ori rad mai zgotomos decat as vrea. Rad linistit si detasat pentru ca nu ma regasesc nici cat negru sub unghie in personajele ridiculizate acolo.

Am intrat si azi, intr-o pauza pentru-o cafea si-un dram de inspiratie. Dar azi, ca niciodata, am simtit un recul. Sa ma explic.

M-am gandit ca voi avea un copil. Baiat sau fata. M-am gandit cat timp voi avea pentru el? M-am uitat la programul meu de acum: usually, 9 – 20, inclusiv sambata si chiar duminica de multe ori. Concedii? Rarisime spre canci. Probabil imi voi mentine acelasi program si dupa nasterea copilului, pentru ca nevoile financiare vor fi si mai mari: de la banalul scutec la banii pentru studii afara (vreau cu tarie ca macar facultatea sau un master baremi sa-l faca afara). Dar pana atunci, copilul meu va trece printr-o scoala generala si un liceu. Iar eu, gratie fugii permanente dupa bani, voi fi cel mult un spectator semipasiv al formarii lui. Foarte probabil la fel se va intampla cu maica-sa – nu e genul pe care s-o tii acasa „la cratita”. Daca ar fi, probabil n-am fi impreuna de atatia ani.

So… hopa! I do have a problem!

Cred cu tarie ca orice cocalar si orice pitipoanca are, in afara de parintii biologici, 2 parinti sociali: scoala si anturajul.

Scoala in Romania, pre-universitarul cel putin, e un dezastru. Integral, cu prea mici exceptii. Stiu din sursa directa, informatie la prima mana, cam ce se poate intampla intr-o clasa de elita de la un liceu de elita cum e „Costache Negruzzi”. Pe scurt, conteaza ce bani au ai tai si nu cata carte stii, iar profesorul poate fi admonestat, ridiculizat sau chiar agresat daca plodul e suficient de „bazat”. N-am sa vorbesc aici de cauzele pentru care sistemul pre-universitar e asa cum e, ci numai de efectele acestei stari de fapt.

Anturajul? Hai sa fim seriosi, parintii nu pot controla direct anturajul copilului. Cu atat mai putin cu cat stau la birou de la 9 la 20. Poti controla cel mult indirect anturajul, educand copilul astfel incat sa stie de mic ce e valoare si ce e non-valoare si astfel sa se asocieze cu persoanele potrivite. Dar de unde timp perntru asta? Si ce garantii ai ca micul diavol nu e duplicitar (care e semn de inteligenta, apropos) si va spune exact ceea ce vrea creierul vostru sleit de o zi de munca sa auda?

Si uite-asa iti vine sa ti-o tai. Sau te gandesti ca „mie nu mi se poate intampla” pentru ca „materialul meu genetic e prea bun”… Oh, really?!

Cine il stie pe Bahoi (sau Bahoy) a observat probabil ca tipul nu e prost de loc, cel putin in comparatie cu „semenii” lui coca’. Are un umor original, gaseste loc si pentru autoironie – toate astea sunt semne clare de inteligenta. Si totusi, e cap de lista la cocalari. V-ati intrebat vreodata oare cum arata parintii lui Bahoi? Ce fel de oameni sunt ei, ce ocupatie au, ce statut social? Pe cocalari.com tocmai i-au sters clipurile la solicitarea protagonistului, care a trimis un e-mail disperat afirmand, intre altele, ca „are probleme cu parintii”. Carevasazica tati lui Bahoi nu e cocalar si mami nu e pitzi. Au contraire, au reactionat negativ la activitatea micutului Bahoi… Or fi oare ei ca mine si ca tine, oameni care ne consideram civilizati, educati si cultivati cat de cat? 

Bottom line, eu nu vad cum poti impaca si capra si varza. Adica sa sustii financiar cresterea plodului, dar sa-i fii si alaturi sa-l educi. Which is kinda’ depressing 😦

Pana una alta, jos palaria pentru cele doua site-uri. De ce vor spune unii, a critica fara a oferi alternativa e egal cu zero. Corect, dar aici lucrurile stau un pic altfel. Daca copilul tau ajunge pe unul din site-urile astea, ca Bahoi, si-i crapa obrazul de rusine, iar daca se intampla sa afli si tu despre ce „vedeta” ti-a ajuns progenitura, atunci macar ai mingea in terenul tau. In sensul ca stii care e problema si stii ce solutii iti trebuie. E un „second chance” pentru educatia copilului tau si, fara a fi usor, e mare lucru – zic eu, din intuitie.

Cocalari si pitzipoace

Lasă un răspuns

