Ia silaba, nu si laba

Ei cu miuta, noi cu... muita
Ei cu miuta, noi cu... muita

 

Un articol, aparent banal-monden, din editia online de astazi a Ziarului de Iasi mi-a dat adanci fiori. Sa ma explic…

Jur, mai intai am citit titlul in forma „Cupa institutiilor publice la mita„. Si mi-am zis ca iar s-a apucat Ziarul de Iasi de „treaba” fix inaintea campaniei electorale.

Am clipit si am recitit: sa ma scuze sexul frumos (cand e slab), dar mi-a iesit „Cupa institutiilor publice la muit(z)a„. Dar asa cum cu totii stim, in raportul cu cetatenii, institutiile publice nu iau, dar tocmai ca dau treaba respectiva, din belsug si la orice ora din timpul de program. Bancul cu timpul nu l-ati uitat nu?

Am mai clipit odata convins ca nu e lucru curat si am nimerit-o pana la urma: „Cupa institutiilor publice la miuta„. Eee, de-abia acum m-am enervat. Ca i’auzi ia ce zice la gazeta:

„Numeroase echipe de minifotbal ale institutiilor publice si furnizorilor de utilitati se vor intrece in turneul „Ia Si marcheaza”. (…)”In cadrul campionatului organizat de municipalitatea ieseana, Consiliul Judetean va fi prezent anul acesta cu doua echipe. Pe de o parte va fi echipa institutiei, iar pe de alta parte va fi o echipa a consilierilor judeteni. Fiecare echipa de fotbal va avea cite sapte jucatori”, a precizat purtatorul de cuvint al CJ, Sebastian Tataru. (…) La aceasta competitie sportiva s-au inscris echipe formate din reprezentanti ai Salubris, CET, Politia Comunitara, Inspectoratul de Politie, dar si doua formatii ale RATP si una a Primariei municipiului Iasi.”

E incredibil. Toti baietii astia sunt platiti de noi, din bani publici. La Politie iti creste barba stand la cozile de la inmatriculari auto sau de la evidenta populatiei; RATP-ul nu mai are parc auto, e Jurassic Park la cat de vechi sunt autobuzele si tramvaiele (autobuzele sunt second-uri de la Vaslui?!!!!); CET nu stie nici acum clar cu ce bani o sa cumpere carbunele pentru iarna si daca mai merita sa-l cumpere… iar organizatorul, Primaria Iasi, e un monument al incompetentei si neputintei de 6 ani incoace sub Nichita. Bomboana pe coliva…

E incredibil sa-mi dau seama ca mintea mea a ajuns sa se obisnuiasca cu asocierea „institutii publice” – „mita”. Apropos, ca experiment psihologic, e graitor cum ochii mei au vazut ca dupa „institutii publice” urmeaza „mita”, iar apoi „muitza”… 

E si mai incredibil ca astfel de stiri revolta din ce in ce mai putina lume. De fapt, daca stau bine sa ma gandesc, nu e chiar asa incredibil. Pentru ca ne-am obisnuit cu… „miuta” pe care ne-o administreaza zilnic institutiile publice. Incredibil este ca acceptam aceasta stare aberanta ca o stare de fapt. 

PS: Scuzati obscenitatile. Ganditi-va in schimb ca ceea ce se intampla cu munca si banii nostri e de o mie de ori mai obscen.

Ia silaba, nu si laba

2 gânduri despre &8222;Ia silaba, nu si laba&8221;

  1. Damn, eu tot mita am citit 😐 Eu cred ca au folosit intentionat cuvintul „miuta” ca sa zapaceasca cititorii si sa le induca subliminal ideea de mita. It’s minifotbal, come on, nu ma gindeam ca sa mai foloseste cuvintul „miuta”.

Lasă un răspuns

