Am dat de Noroc(ea)

Sa zicem ca ai de legalizat un vraf de documente plicticoase. Sa zicem ca ai drum pe langa Tribunal, ca ajungi in zona lui Old Time Cafe. Sa mai zicem ca acolo isi are cabinet notarul public Kamelia Norocea? Dap, trebuie sa zicem. Ca sa stim de ce sa ne ferim…

EU n-am stiut, si am intrat. Primul contact e dezolant: semiintuneric si un miros intepator, de spital combinat cu imbacseala. Exista trei surse de lumina, trei aplice in anticamera cabinetului notarial, dar numai una functioneaza, chinuind un bec minuscul de 20W. Fac doi pasi spre lumina alba de neon care inunda camera urmatoare. Suprind in miscare o doamna trecuta de 50, usor supraponderala si extrem de acra. Are ochilari cu rama groasa, un neg si o privire suficienta.

– Buna ziua!…, incep eu politicos, arborand clasicul zambet formal de socializare. Am…

– Dumneavoastra?, ma intrerupe intepat persoana, cu o voce plangacioasa si nemultumita in acelasi timp.

– Buna ziua, reiau eu politicos. Doar politicos insa, zambetul social murise. Am venit sa legalizez niste documente.

– Aveti copii?, ma intreba doamna, cu tonul profesorului fericit ca si-a prins elevul cu tema nefacuta.

– Nu, zic eu. Dar le putem face la dvs., nu?, continui, aratand spre copiatorul din fundal.

– Asta mi-ar mai lipsi!, explodeaza doamna. Unde credeti ca ati venit?!

Oscilez intre a-i explica unde cred de fapt ca am nimerit si nevoie de a legaliza cat mai repede documentele respective. Documentele castiga. Imi fortez nervii si aflu, politicos, unde pot face copiile. Pierd cam 15 minute la xerox. Ma intorc, si i le inmanez.

– Mda… si originalele…. mdea… asea…

Apoi o cheama pe o tanara angajata care dispare cu hirtiile.

– Luati loc cat asteptati, ma invita doamna cea acra, pastrand privirea acra si tonul plangacios-suficient.

Dau sa ma asez pe scaunul din fata biroului ei.

– NU, NU aici, sare doamna. Mergeti in camera de asteptare!

Camera de asteptare e celula intunecoasa pe care v-am descris-o mai devreme. Scaunele, 2 la numar, sunt ponosite si slinoase. Ies afara si-mi omor timpul rezolvand diverse probleme telefonic.

Trec aproximativ 15 – 20 minute. Ma paraseste rabdarea si ma patrunde frigul – efectul cumulat ma face sa intru. Intre timp, „fetele” au „rezolvat” un client cu o procura si se ocupau de un altul, tot cu copii de legalizate.

A mai durat inca 10 minute pana au fost gata copiile mele. Timp in care m-am gandit ce sa fac. Sa-i explic doamnei ca nu-mi face o favoare, ci imi presteaza un serviciu care a tranferat din buzunarul meu in buzunarul ei 75 de lei? Oare as atinge ceva in ea? Oare ar intelege ca a te purta asa cu clientii tai e daunator pentru afacere, daca bunul tau simt nu e amortit de tot?

M-am uitat in ochii ei si am inteles ca nu are rost. A fi notar in Romania e o meserie extrem de banoasa, cu atat mai mult cu cat prinzi un spatiu intr-un loc cu vad, cum este zona Tribunalului. Iar genul asta de oameni, micii parveniti post-revolutionari, ajunsi in stadiul de a avea bani se auto-capsuleaza in aceasta stare. Le este suficient si pe cale de consecinta devin auto-suficienti. Banul la ban trage, why worry? Iar numarul de cabinete notariale este limitat prin lege, deci nu se pune problema concurentei…

Concluzia e simpla. NU va duceti la Cabinetul notarial Kamelia Norocea decat daca vreti sa va stricati ziua. Da, e Kamelia cu „K”. „K” de la „nu-dau-doi-bani-pe-tine”.

PS: Inainte de a apasa butonul „Publish” am dat la noroc un search pe google. Guess what! http://www.bzi.ro/Kamelia-Norocea-atrasa-in-reteaua-KGB-A27844.html

Linkul vorbeste de la sine. Nu c-as dai 2 lei pe o informatie publicata de Ziua, dar totusi.

Prin urmare, daca vedeti ca brusc incetez sa mai scriu pe blog, sa stiti ca s-a intors roata si tura asta a dat Noroc(ea) peste mine.

Am dat de Noroc(ea)

2 gânduri despre &8222;Am dat de Noroc(ea)&8221;

  1. Stiu peste ce fel de notar ai dat, am o vecina notar in Falticeni. Privirea acra e aceeasi, impresia ca sint niste mici dumnezei care detin stampila a toate salvatoare e aceeasi. Bani multi si repede fac toti, mai putin cei din zonele fara vad. Care sint mai zimbitori si oleaca mai ieftini 😀
    A, chiar e limitat prin lege numarul de cabinete notariale? Mie mi se pare ca sint prea muuuulte.

  2. Alin CIUBOTARU zice:

    Din cate stiu, legea spune ca trebuie sa existe un notar la un anumit numar de locuitori. Distributia „geografica” a cabinetelor notariale este de asemenea reglementata, din cate stiu.
    Din pacate, legea nu are nici un articol legat de calitatea serviciilor.

Lasă un răspuns

