Discursul politic

Am vazut clipul de mai jos si mi-a fulgerat o sinapsa: „sinergia faptelor” care „eludeaza meandrele concretului”. Ne distram cu totii copios, nu-i asa? Limba de lemn a lui Ilici – hahaha!, ce prosti eram… Apropos: „Rezultatele: aproximativ 19.600 pentru meandrele concretului”, according to Mr. Google.

Dar cine a fost atent la discursul politic din campania pentru locale nu rade cu rasul lui. Majoritatea confruntarilor televizate au esuat fie in circ pe paine cu sos de laturi, fie intr-o balmajeala tehnica abracadabranta si incomprehensibila (vedeti ca pot si eu, tovarasi?). Pentru prima categorie as mentiona „dialogul” lui Mazare(in), cardinal de Constanta, cu contracandidatul PDL, sfarsit cu un „imi bag p**a in emisiunea voastra” din partea primului, care a si parasit de altfel emisiunea. La a doua categorie se incadreaza cel mai bine, cred eu, duelul candidatilor pentru Primaria Generala. Exceptandu-l pe Oprescu, atat Orban, cat si Blaga s-au pierdut intr-un discurs anost, pe care majoritatea alegatorilor ori nu l-au priceput de loc, ori l-au priceput asa cum s-au priceput ei mai bine in nepricerea lor lingvistica, ca, nu-i asa, „Hai noroc mai Gicule, noi sa traim, ca astia oricum ne fura toti, care cum pot”. Si ne miram ca Bucurestiul (oh, BUCURESTIUL MON CHER!!), s-a putut lasa inselat de un lup pesedist pitit in blana mitoasa de independent. Pai s-a lasat dom’le inselat, ca macar Oprescu, pseudo-oaie cum e el, vorbea intr-un fel de-l intelegeau toti ciobenii!

Credeti c-or fi inteles careva cate ceva din escurile si „sucesurile” de la locale? Vom vedea, eu tare m-as mira. Pronosticul meu se indreapta mai degraba spre un discurs politic ca in cantecelul de mai jos, discurs pe care alegatorii fie nu-l vor mai asculta de loc ca nu mai e trendy (politica e la fel de demodata ca filmele indiene), fie il vor asculta cu jumatate de ureche si vor intelege cam ce pot si ce vor ei sa inteleaga.

Shhhh, incepe (da-i click bre!)

PS

Am uitat o categorie de alegatori, a naibii de importanta in conditiile unei prezente la vot globale de sub 38%. E vorba de clientela politica, persoanele care au un interes personal in a vota un anume partid sau candidat. Includ aici subcategoria celor care au un interes indirect in acest sens (Ex.: textilista din fabrica sotiei domnului senator. Daca domnu’ senator „nu mai iese”, fabrica cea plina de datorii catre stat are probleme, locul ei de munca e in pericol… samd)  E o categorie cunoscuta si sub numele magulitor de „nucleu dur” al unui partid politic. Pentru acestia, discursul politic e intotdeauna usor de inteles. N-am gasit si in acest caz un cantecel lamuritor, dar iata o anecdota:

Ianos: Ba Ionie, da’ ce aia nationalist?
Ion: Ba Ianos, da prost te-a mai facut mata!
Ianos: Hai zi Ionie!
Ion: Pai e cam asa: de exemplu eu sint alb si tu daca ai fi nigger as zice „sa-mi bag p***-n gura ta de bozgor”

Discursul politic

Lasă un răspuns

